Chaostar - Interview

Μία ακόμα γνωστή στο ελληνικό κοινό μπάντα φιλοξενείται στο Poser Disposer. Η Ανδρονίκη από τους Chaostar μας μιλάει, σε μία συνέντευξη εφ'όλης της ύλης...

-Γεια σου Ανδρονίκη,ευχαριστούμε για την συνέντευξη και συγχαρητήρια για τον νέο δίσκο,όλα καλά με τους Chaostar?
Γειά σου Γιάννη.Ευχαριστώ για την συνέντευξη και για τα καλά σου λόγια. Όλα καλά με τους Chaostar με πετυχαίνεις εν μέσω ασταμάτητων προβών.

READ MORE...

-Καταρχάς θα ήθελα να επισημάνω την διαφορά του στυλ σας σε σχέση με τις προηγούμενες δουλειές,πιστεύεις ότι ευθύνεται η αλλαγή που έγινε στο line up?
Όντως οι Chaostar γυρνάνε μια νέα σελίδα ύστερα απο την μακρόχρονη σιγή τους. Κυρίως η αλλαγή οφείλεται στο κεφάλι του συγκροτήματος που είναι ο Χρήστος.Ο ίδιος πλέον είναι γεμάτος απο εμπειρίες και έχει γράψει αρκετή μουσική ώστε να γνωρίζει πολύ καλά τι θέλει. Αυτό λοιπόν που επιθυμεί και τον συναρπάζει είναι ένα Chaostar πιό τολμηρό μουσικά σε σχέση με το παρελθόν , με περισσότερες εναλλαγές σε ρυθμικό και ιδιωματικό επίπεδο ,με πολλά συμφωνικά στοιχεία.Το line up είναι ολοκαίνουριο και προφανώς συνδράμει και αυτό στην διαμόρφωση ενός νέου προσώπου ,όμως αυτό γίνεται κάτω απο την κεντρική επιθυμία του Χρήστου να κινηθούμε σε πιό άγνωστα μονοπάτια.

-Πως έτυχε να συνεργαστείς με τον Χρήστο τον Αντωνίου?
Ο Χρήστος έψαχνε καιρό για νέα τραγουδίστρια ,πράγμα που επιβεβαιώνεται και πο την πολύχρονη παύση των Chaostar και εγώ ανατποκρίθηκα σε εκείνα τα στοιχεία που απαιτούσε. Συνήθως επέλεγε φωνές με κλασικό υπόβαθρο και έντονη εκφραστικότητα,οπότε εγώ έχοντας εκπαίδευση πάνω στο κλασικό τραγούδι κατάφερα και ανταποκρίθηκα στις απαιτήσεις του.

-Ποιο είδος μουσικής πιστεύετε ότι εκπροσωπείτε περισσότερο μιας και το συγκρότημα,τουλάχιστον στο “Anomima”,έχει επιρροές και από κλασσική μουσική,και από παραδοσιακή και από jazz και από rock.
Πραγματικά αυτήν την ερώτηση είχαμε και εμείς όταν ολοκληρώσαμε τον δίσκο και όπως φαίνεται παραμένει και σε εμάς τους ίδιους ακόμα αναπάντητη. Δεν θεωρούμε όμως ότι είναι και τόσο σημαντικό να απαντηθεί καθότι κάθε είδους ταμπέλα πιό πολύ δεσμευτικά λειτουργεί παρά απελευθερωτικά. Απο την φύση της η μπάντα δεν έχει διάθεση να ψάξει ένα "τίτλο" γιατί αυτό πρακτικά για εμάς δεν εξυπηρετεί κάτι. Εμείς θα συνεχίσουμε να γράφουμε δίσκους με κέφι και μεράκι και όλα τα ενδεχόμενα θα είναι ανοικτά.Στόχος είναι να διαμορφώσουμε ένα δικό μας ακουστικό ιδίωμα ,περισσότερο απο το να βρούμε το κατάλληλο είδος στο οποίο ανήκουμε.

-Πιστεύεις ότι το rock και το metal,εναρμονίζεται με την κλασσική μουσικη?
Φυσικά. Όπως έχω πεί και στο παρελθόν τα δύο αυτά είδη ,ταυτίζονται στην λυρικότητα και τον εξπρεσιονισμό. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά είναι ταυτοτικά και για το metal αλλά και για την κλασική μουσική.Στην όπερα συναντάμε ακρότητα συναισθημάτων και εκφραστική δεινότητα στην σκηνική παρουσία αλλα και στον τρόπο που εκφέρεται ο λόγος και η φωνή. Το ίδιο ακριβώς και στο rock.Δυνατά ,παγκόσμια και πανανθρώπινα θέματα , εκφράζονται με έντονο τρόπο και με αρκετό εξπρεσιονισμό.

-Στους στίχους που έχεις γράψει εσύ,από τι έχεις επηρρεαστεί?
Απο την θεματολογία του "ΑΝΟΜΙΜΑ" .Πραγματικά δεν είχα κάποια συγκεκριμένη επιρροή την οποία να ανακαλούσα για να γράψω,Περισσότερο ήτανε το σύνολο των βιωμάτων μου και των συναισθημάτων μου που έψαχναν τρόπο να βρούν διέξοδο μέσω της γραφής. Πάντα είχα στο νού,τον ελεύθερο,μοναχικό άνθρωπο που μόνος μέσα στις αντιξοότητες και τις αντιπαλότητες παλεύει για να βρεί την αλήθεια και την γνώση που θα τον λυτρώσουν,τον θεματικό άξονα δηλαδή του "ΑΝΟΜΙΜΑ".Ξέρουμε πολύ καλά ότι όταν η μονάδα αντιτίθεται στην μάζα πολλές φορές αυτή η κίνηση εκλαμβάνεται σαν "ύβρις"-"αμαρτία"-"ανόμιμα" και έχοντας λοιπόν αυτό στο μυαλό μου προσπάθησα να αποτυπώσω αυτά τα συνασιθήματα στο χαρτί. Προσωπικά μου αρέσει ο ποιητικός ρυθμός του Καβάφη,που χωρίς επιτηδεύσεις ,με απλό και φίνο λόγο ξεσκεπάζει όσα το υποσυνείδητο προσεχτικά φυλάσει κρυμμένα και πολλές φορές ξαναδιάβαζα έργα του για να εμπνευστώ. Άλλοτε πάλι διάβαζα ξανα και ξανά Pink Floyd ,διαβάζοντας του στίχους και βλέποντας τα μαγικά κλίπ τους. Όλα αυτά για εμένα είναι ένα σύνολο έμπνευσης.

-Πολλά τραγούδια είναι γραμμένα σε διαφορετικές γλώσσες,πιστεύεις ότι κάθε γλώσσα βγάζει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα και ύφος στα κομμάτια? Πες μας λίγο το πως σκέφτηκες να βάλεις γλώσσσες πέρα από τα αγγλικά στον δίσκο..
Ακριβώς όπως το είπες ,πιστεύω ότι η διαφοροποίηση στην 
γλώσσα δίνει ξεχωριστό χαρακτήρα σε ένα κομμάτι.Πολλ'ες φορές όχι μόνο το ηχόχρωμα μιας γλώσσας αλλα και το συντακτικό της μπορούν να λειτουργήσουν καταλυτικά στο τελικό αποτέλεσμα. Αυτό το πρωτοδιαπίστωσα τραγουδώντας άριες απο όπερες όταν έκανα μαθήματα κλασικού τραγουδιού . Κάτω απο τις νότες στις παρτιτούρες συνήθως έχουν 3 ή και 4 διαφορετικές γλωσσικές εκδοχές μιας όπερας .Πολλές φορές λοιπόν διάβαζα όλες τις γλώσσες απο κάτω και προσπαθούσα να τραγουδήσω το ίδιο κομμάτι με διαφορετική γλώσσα και με έκπληξη μου παρατήρησα πόσο διαφορετικό ακούγεται! Ένα απο τα διασημότερα έργα της όπερας η "Κάρμεν" είναι πασίγνωστη με την Γαλλική γλώσσα.Εάν κάποιος τραγουδήσει την Αγγλική μετάφραση όχι μόνο δεν θα αναγνωρίζει το κομμάτι ,αλλα θα διαπιστώσει ότι μπορεί και να μην αρέσει το ίδιο. Αυτό συμβαίνει σε πολλά πράγαματ στην ζωή και έτσι και εμείς είπαμε να πειραμαριστούμε ακόμη και σε αυτόν τον τομέα.

-Το “Όμορφη κόρη” είναι ένα κομμάτι που φέρνει πολύ σε παραδοσιακά κρητικά τραγούδια,πες μας λίγο για αυτό.
Το " Όμορφη κόρη" είναι ένα κομμάτι που σημαίνεί πάρα πολλά πράγματα για εμένα όχι μόνο γιατί είμαι κρητικιά και είναι διασκευή κρητικού ριζίτικου, αλλά γιατί αναφέρεται σε μία απο τις αγαπημένες μου γυναικείες μορφές όλων των εποχών , την Υπατία. Τα κρητικά τραγούδια έχουν έναν ιδιαίτερο τρόπο να "θρηνούν",Δεν ξέρεις πολλές φορές αν η μαντινάδα που απαγγέλεται λόγω της αριστοτεχνίας της βγήκε απο κάποιον που θρηνεί ή απο κάποιον που έχει το κουράγιο να δημιουργεί.Μεγαλώνοντας με τα Κρητικά ακούσματα ,πάντα με ενθουσίαζε αυτό. Άκουγα μια μαντινάδα ,ή ένα ριζίτικο που αναφέρονταν σε ένα θλιβερό γεγονός και όμως αυτό που μου έμενε στο μυαλό ήτανε πάντα εκείνος ο ευθύβολος λόγος,το καλοδεμένο νόημα που έβγαινε στο τέλος .Για αυτό λοιπόν την ιστορία της Υπατίας,της θαρραλέας εκείνης γυναίκας που αφιέρωσε την ζωή της στην επιστήμη και την γνώση προκαλώντας το μένος θρησκόληπτων φανατικών Χριστιανών που την κατέσφαξαν ζωντανή για το "ανόμιμα" που διέπραξε να μιλάει με τον αμαρτωλό λόγο της γνώσης ,την μετέτρεψα σε ένα κρητικό τραγούδι.Ουσιαστικά το τραγούδι είναι παραδοσιακό a Capella και εμείς του προσθέσαμε μουσική και καινούριους στίχους. Την απόσταση απο την γή στον ουρανό (Ο κύρης τ'ουρανού ρωτεί πόσα κερκέλια είναι απ'του χάρου τη γωνιά ώς τα αστέρια )την οποία ως πρόκληση καλείται κάποιος θαρραλέος να μετρήσει ,αποδέχεται με θάρρος η Υπατία. Δυστυχώς όμως το θάρρος της αυτό που την έκανε να νυμφευτεί την γνώση και την αλήθεια την οδήγησε στο θάνατο(Εδά στις ρίζες πούρθες η στράτα δεν γυρίζει,μ'απάνω είναι μόναχα ότι ανθίζει...).

-Το “L;Idee fixe” τι ακριβώς είναι?
Tο κομμάτι αυτό συγκεντρώνει κατα κάποιον τρόπο κάποια τμήματα απο όλα τα κομμάτια του δίσκου.“L;Idee fixe” είναι μουσικό όρος και σημαίνει ακριβώς αυτό,την επιλογή ορισμένων σημείων που επιθυμεί ο συνθέτης σε μία ξεχωριστή θέση σαν αυτόνομο κομμάτι.
Μέσα σε αυτόν τον δίσκο υπάρχουν συμμετοχές από τους David Vincent,των Morbid Angel,τov Fernando Ribeiro των Moonspell και τον Γιάννη Παπανικολάου των Rock N Roll Children,πες μας λίγα λόγια για αυτήν την συνεργασία,και τις εντυπώσεις σας στην μπάντα.
Είναι απο τα καλύτερα σημεία του δίσκου οι συνεργασίες με ταεν λόγω άτομα.Για τον Vincent τα λόγια νομίζω περιττεύουν. Η υποβλητική ατμόσφαιρα και η αμεσότητα τησ απαγγελίας άγγιξαν άριστα επίπεδα ,πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί μόνο με την συμβολή ενός ανθρώπου που και μόνο ο ήχος της αναπνοής του σου προκαλεί δέος.Στο πιο σκληρό μας κομμάτι την "Μήδεια" ο Vincent κατάφερε να δημιουργήσει την ιδανικότερη μέθεξη των θεατών.Ο Ribeiro επίσης μας μάγεψε με το ξεδίπλωμα των δνατοτήτων του πράγμα το οποίο ήτανε αναμενόμενο για ένα καλλιτέχνη του βεληνεκούς του. Έδεσε άριστα την φωνή του πάνω στον γρήγορο ρυθμό και κατάφερε να διατηρήσει την μελωδικότητα στο "Dilate the Time" με τρόπο τόσο ιδιαίτερο όσο και ο ίδιος. Ο δικός μας πάλι Παπανικολάου μας έκανε όλους να μαγευτούμε στο στούντιο. Η απίστευτη φωνή του σχημάτισε Βυζαντινούς ήχους σε μορφή τελετής στην "Μήδεια" και έδωσε την κατάλληλη ατμόσφαιρα που επιθυμούσαμε.Νίωθω τυχερή που είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με τέτοιους ταλαντούχους ανθρώπους και τους ευχαριστώ μέσα απο την καρδιά μου για τον χρόνο και την προσπάθεια που κατέβαλαν στο "Ανομιμα".

-Νομίζω πως αυτός ο δίσκος ήτνα ιδιαίτερα απαιτητικός,πες μας λίγα πράγματα από τις ηχογραφήσεις.
Οι ηχογραφήσεις είναι μια τρέλα.Νομίζω μόνο έτσι μπορεί να περιγραφεί αυτό που συμβαίνει. Αναρίθμητα όργανα,πάρα πολλά τεχνικά θέματα,υπεραπαιτητικοί άνθρωποι πάνω απο τα κομμάτια να διορθώνουν και να ξαναδιορθώνουν λεπτομέρειες και μια σειρά απο αλλαγές σε μουσικό και εκφραστικό επίπεδο εναλλασσονται διρκώς κατα την διάρκεια των προβών. Φυσικά περνάμε και ευχάριστα μεταξύ μας ,για εμάς είναι χαρά να συνεργαζόμαστε ,αλλα δεν παύει ο καθένας να έχει τις προσωπικές απαιτήσεις απο τον εαυτό του,κάτι που δυσχεραίνει την ολοκλήρωση του δίσκου. Πρέπει να πούμε Πάνω σε αυτό ότι το "ANOMIMA" γράφτηκε με μία διαδικασία πάζλ. Τίποτα δεν έρχεται στημένο και τελειωμένο εξαρχής.Οι ιδέες έρχονται διαρκώς στο τραπέζι των συζητήσεων και έτσι κάθε φορά βρισκόμαστε μπροστά από ένα νέο αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει δηλαδή υπαλληλία σε αυτήν την μπάντα ,αλλά η σχέση του δημιουργού με το αντικείμενο του.Κάθε ένας νιώθει τους Chaostar όχι ως μια ευκαιρία απλά και μόνο να εκτελέσει ,αλλά μια κατάσταση στην οποία δημιουργεί ακόμη και σε κάθε ηχογράφηση. Άρα οι ηχογραφήσεις εμπεριέχουν έντονα και το στοιχείο της έκπληξης ,μεγαλώνοντας ακόμα περισσότερο το χρόνο που απαιτείται για να ολοκληρωθεί ο δίσκος.

-Ποια είναι τα παραδοσιακά όργανα που παίζει ο Γιώργος ο Διαμαντόπουλος?
Ο Γιώργος είναι ο οργανοπαίχτης χαμαιλέων της παρέας . Παίζει :
Yayili Tanbur,Oud,Sarod,Irish tin whistles, Bendir, davul, Djembe,Spring drum,Didgeridoo,Theremin,Ancient Greek Lyra,Kemane,Tzoura,death whistles,Tibetan singing bowls, Idiophones.Τα όργανα αυτά είναι παραδοσιακά και έρχονται από πολλά μέρη του κόσμου όπως από την Ινδία,την Αίγυπτο,την Τουρκία , Το Μεξικό και άλλες.

-H συμφωνική μουσική που παίζει στους Chaostar,είναι γραμμένη από τον Χρήστο και έχει παιχτεί από την Συμφωνική Ορχήστρα της Πράγας,αυτό έγινε γιατί ο Χρήστος με τον Φώτη έχουν ξανασυνεργαστεί με την ορχήστρα στους Septicflesh και ξέρουν την δουλειά της?
Ακριβώς. Ο Χρήστος συνεργάζεται χρόνια με την Filmharmonic Orchestra of Prague και ξέρει πόσο καλή δουλειά κάνουν.Για μία ακόμα φορά μας ενθουσίασαν με το αποτέλεσμα.

-Επίσης στο παρελθόν είχες συνεργαστεί με Septicflesh και Rotting Christ θα ήθελες να μας πεις της εντυπώσεις σου από αυτήν την εμπειρία?
'Έχω πεί πολλές φορές ότι για ένα άτομο σαν εμένα που δεν είμαι η απόλυτη και αντιπροσωπευτικότερη γνώστης της μέταλ σκηνής ,αυτές οι συνεργασίες με ενθουσίασαν.Σαν μικρό παιδί πήρα τα κομμάτια και τα άκουγα αυτοσχεδιάζοντας πάνω.Το λεώ με αυτήν την ευθύτητα γιατί είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσω ότι εγώ σαν επαγγελματίας προσπαθω΄κάθε φορά να αντιμετωπίζω με ενθουσιασμό και σεβασμό τις δουλειές που μου ανατίθενται.Οι δρόμοι ππου μπορεί να πάρουμε όλοι μας στην ζωή με την πάροδο του χρόνου μπορεί να διαφοροποιηθούν ,αλλά πάντα θα πιστεύω ότι αυτές οι συνεργασίες υπήρξαν απο τις πιο σημαντικές ευκαιρίες που μου δόθηκαν .Κρατάω στο μυαλό μου και την καρδιά μου με μεγάλη αγάπη και τα δύο συγκροτήματα και δεν ξεχνάω ποτέ πια είναι η πρώτη οικογένεια που με αγκάλιασε.Εκείνη της μέταλ σκηνής.

-Πες μας λίγο και για την πιο πρόσφατη guest συμμετοχή με τους Hate..
Οι Πολωνοί έχουν κάνει φοβερή δουλειά στον τελευταίο τους δίσκο και με ξάφνιασαν ευχάριστα με το επίπεδο παραγωγής του δίσκου. Ο Αdam έχει ένα δικό του στύλ που καταφέρνει πλέον να το εδραιώσει και γίνεται και αντιληπτός άμεσα όχι μόνο συνθετικά αλλά και φωνητικά. Μου ζήτησαν να βάλω Ελληνικό αέρα και υποβλητικότητα στον δίσκο και αυτό προσπάθησα να κάνω.Χρησιμοποίησα κάποιες φράσεις στα Αρχαία Ελληνικά και ενέταξα ανατολίτικα μελίσματα με οπερετικές εξάρσεις στην φωνή.Το αποτέλεσμα το βρίσκω θεαματικό και μου αρέσουν τέτοιου είδους παντρέματα.Οι Hate το κατάφεραν καλά αυτό και τους εύχομαι καλή συνέχεια.

-Σε δυο εβδομάδες περίπου παίζετε στο RockWave Festival,θα ήθελες να μας πεις τι να περιμένει κάποιος από αυτό το live σας?
Περιμένουμε με λαχτάρα τη στιγμή του Rockwave παρόλο που το εγχείρημα της ζωντανής εκτέλεσης του "ΑΝΟΜΙΜΑ" απο άποψη τεχνικής (μουσικής και ηχοληπτικής) έχει καταλήξει να είναι αδραγάνθημα.Χαιρόμαστε που θα παίξουμε ένα πολύ απαιτητικό live απο πλευράς μας και χαιρόμαστε που θα παρουσιάσουμε με έμφαση στο κοινό τις νέες μας προθέσεις.Η ηρεμία θα συνδιαλέγεται με έντονες και εκρηκτικές στιγμές πράγμα το οποίο καλούμαστε όλοι να σας το μεταφέρουμε με τον καλύτερο τρόπο και πιστεύω θα τα καταφέρουμε. Εύχομαι να το απολαύσετε.

-Έχετε προγραμματίσει άλλες ζωντανές εμφανίσεις?
Ναι αυτή τη στιγμή έχουμε κατα σειρά Rockwave Athens 9/7/13 στη συνέχεια Ρουμανία, Βουκουρέστι 13/7/13 και στη συνέχεια Bέλγιο στο Metal Female Voices Fest στις 18-19-20 Οκτωβρίου του 2013.

-Αυτά από εμάς,ευχαριστουμε πολύ για την συνέντευξη,ο επίλογος δικός σου...
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου και την υποστήριξη. Κάθε ένας που μας στηρίζει είναι μέλος της οικογενείας μας και τον/την ευχαριστώ πολύ. Πιστεύω να βρούν οι αναγνώστες ενδιαφέρουσα τη συνέντευξή μας. Ραντεβού στο Terra Vibe!

Για το Poser-Disposer:Γιάννης Χ.
« Previous
 
Next »
 

0 σχόλια:

Your comment / Chaostar - Interview